中央追逃办公布22名外逃人员藏匿线索

人民网 2017-04-27 19:34:40
查看评论

  人民网北京4月27日电据中央纪委监察部网站消息,中央反腐败协调小组国际追逃追赃工作办公室今天发布22名外逃人员藏匿线索公告。公告中再次正告在逃涉嫌犯罪人员,尽快回国投案自首,如实供述罪行,争取宽大处理。

  以下为公告全文:

  党的十八大以来,在以习近平同志为核心的党中央坚强领导下,在中央反腐败协调小组指挥下,中央追逃办加强统筹协调,各地区各部门积极行动,密切协作,追逃追赃工作取得重要阶段性胜利。截至2017年3月31日,通过“天网行动”先后从90多个国家和地区追回外逃人员2873人,其中国家工作人员476人,“百名红通人员”40人(截至4月底),追回赃款89.9亿元人民币。这些成绩的取得,得益于党中央的高度重视和坚强领导,得益于广大人民群众的拥护支持,得益于国际社会的有力配合和协作。

  同时应该看到,追逃追赃任务依然繁重。据统计,截至2017年3月31日,尚有涉嫌贪污贿赂等职务犯罪的外逃出境的国家工作人员365人,失踪不知去向的国家工作人员581人,共计946人。这些外逃人员有的在“红色通缉令”公布后变换身份、躲避追捕;有的深居简出、不再露面;有的投案犹豫、决心难下;有的执迷不悟、负隅顽抗。

  这些腐败分子大肆攫取巨额公共钱财,逃至境外逃避法律制裁,严重侵害人民利益,破坏政府公信力和法治,损害社会公平正义。我们希望广大人民群众积极行动起来,提供在逃人员线索,积极举报新逃人员,使外逃人员无处遁形。

  这些腐败分子外逃后,多混迹于当地华侨华人社区,严重损害我华侨华人勤劳正直、遵纪守法的良好形象,破坏当地治安稳定,干扰居民正常生活,成为社区污点。我们希望广大华侨华人和国际友人认清这些腐败分子的真实面目,不允许他们玷污华社和所在社区,让他们无处藏身,还当地一片净土。

  这些腐败分子利用各国法律差异千方百计寻找栖身之地,破坏逃往国法治,危害逃往国安全稳定,挑战国际反腐败合作。我们呼吁有关国家政府恪守《联合国反腐败公约》、《北京反腐败宣言》、《二十国集团反腐败追逃追赃高级原则》等一系列国际公约和共识,积极履行国际义务,秉持“零容忍、零漏洞、零障碍”原则,积极开展反腐败执法合作,不以任何形式给腐败分子提供“避难所”,不给腐败资金转移提供便利条件,支持中国的反腐败行动。中国尊重各国法律,愿同有关国家积极协作配合。我们也敦促个别国家不要为获得经济利益,不顾当事人涉嫌腐败犯罪的性质,通过投资移民计划滥发护照签证,已经发放的应尽快吊销。

  我们再次正告在逃涉嫌犯罪人员,尽快回国投案自首,如实供述罪行,争取宽大处理。天网恢恢,疏而不漏。我们有决心有能力维护法律的权威与尊严,维护社会的公平与正义,坚决不允许侵害人民利益的腐败分子逍遥法外。

  在此,我们把根据举报梳理出来的部分外逃人员藏匿线索向社会通报。我们将继续受理举报,并依法保护举报人权益。我们还将根据追逃追赃工作需要,通报更多外逃人员线索。

  十八大以来,以习近平同志为核心的党中央坚持有腐必反、有贪必肃,对内“打虎”、“拍蝇”,对外“天网”、“猎狐”,反腐败工作形成一个完整的闭合链条,营造了“天罗地网、无路可逃”的环境和氛围,追逃追赃成为遏制腐败蔓延的重要一环。中央追逃办将继续坚决贯彻落实中央决策部署,全神贯注,全力以赴,尽一切努力把外逃腐败分子追回并绳之以法。

  举报网址:http://www.12388.gov.cn/ztzz/

  中央反腐败协调小组

  国际追逃追赃工作办公室

  2017年4月27日

  涉嫌职务犯罪和经济犯罪的部分外逃人员藏匿线索

   1.肖建明

  男,中国居民身份证号530102194711110717,云南锡业集团有限责任公司原董事长。

  涉嫌受贿罪。肖建明涉嫌直接收受及伙同他人收受个人和公司巨额贿赂。

  2012年12月21日外逃至美国,外逃所持证照:G53362449、G02559152。

  目前可能居住地:31Ave,San Mateo, San Francisco, California, USA.

  XIAO Jianming, male, ID No. 530102194711110717, former Chairman of Yunnan Tin Group Co., Ltd.

  Suspected of taking briberies. Xiao Jianming is suspected of accepting directly or together with others large amounts of briberies from individuals and companies.

  Fled to the United States on 21 December 2012 holding the traveling documents numbered G53362449 and G02559152.

  Possible location of current residence: 31Ave,San Mateo, San Francisco, California, USA.

   2.蒋雷

  男,中国居民身份证号110102195602132390,中国汽车工业协会原常务副会长兼秘书长、中国贸易促进委员会汽车行业分会原会长。

  涉嫌贪污罪。蒋雷在担任中国贸易促进委员会汽车行业分会会长期间,利用职务便利,将单位巨额公款汇入其亲属个人账户,用于购买房产。

  2007年4月11日外逃至新西兰,外逃所持证照:G08301114。

  目前可能居住地:Stevenson Way, Cockle Bay, Auckland, New Zealand.

  JIANG Lei, male, ID No. 110102195602132390, former Executive Deputy President and Secretary-General of China Association of Automobile Manufacturers and former President of Automobile Sub-Council of the China Council for the Promotion of International Trade (CCPIT).

  Suspected of embezzlement. Jiang Lei took advantage of his position as President of Automobile Sub-Council of the CCPIT to transfer large amounts of public funds of the organization into private accounts of his relatives for property purchases.

  Fled to New Zealand on 11 April 2007 holding the traveling document numbered G08301114.

  Possible location of current residence: Stevenson Way, Cockle Bay, Auckland, New Zealand.

   3.刘勖

  男,中国居民身份证号110223198402076399,北京市通州区社会保险基金管理中心原工作人员。

  涉嫌贪污罪。刘勖在北京市通州区社保中心工作期间,利用其职务便利,虚报冒领城乡无社会保障老年居民养老保障金据为己有。

  2013年7月29日外逃至美国,外逃所持证照:G06852441、G53008303。

  目前可能居住地:Waumsley Way, Sugar Land, Texas, USA.

  LIU Xu, male, ID No. 110223198402076399, former staff member of the Social Insurance Fund Administration Center of Tongzhou District, Beijing.

  Suspected of embezzlement. Liu Xu, when working at the Social Insurance Fund Administration Center of Tongzhou District, Beijing, took advantage of his position to make false filings and take into his possession the pension for non-existing or non-insured urban and rural old-aged residents.

  Fled to the United States on 29 July 2013 holding the traveling documents numbered G06852441 and G53008303.

  Possible location of current residence: Waumsley Way, Sugar Land, Texas, USA.

   4.刘湘建

  男,中国居民身份证号430602195411291016,湖南省岳阳市公安局出入境管理科原科长。

  涉嫌组织他人偷越国境罪。刘湘建在担任岳阳市公安局出入境管理科科长期间,为获取非法利益,在明知他人正在从事组织偷越国境犯罪活动的情况下,仍先后为该团伙违规办理多本护照。

  2004年10月31日外逃至英国,外逃所持证照:G01004229。

  目前可能居住地:Near Stratford Station, London, UK.

  LIU Xiangjian, male, ID No. 430602195411291016, former Chief of Section of Border Control of Yueyang Municipal Public Security Bureau of Hunan Province.

  Suspected of organizing illegal cross-border activities for others. In order to take illegal gains, Liu Xianjian, when serving as Chief of Section of Border Control of Yueyang Municipal Public Security Bureau, illegally issued passports to members of a criminal gang with full awareness that they were involved in organizing illegal exits from borders.

  Fled on 31 October 2004 to the United Kingdom holding the traveling document numbered G01004229.

  Possible location of current residence: Near Stratford Station, London, UK.

   5.陈兴铭

  男,中国居民身份证号220102194911252813,中国电力公司战略研究与规划部原主任。

  涉嫌挪用公款罪。陈兴铭利用职务之便将公司巨额公款转至其关系人账户。

  2002年6月5日外逃至新西兰,外逃所持证照:148663595、P4937287、LN804253。

  目前可能居住地:Compass Point Way, 2012 Half Moon Bay, Auckland, New Zealand.

  CHEN Xingming, male, ID No. 220102194911252813, former Director of Strategic Research and Planning Section of China Power Corporation.

  Suspected of misappropriation of public funds. Chen Xingming took advantage of his position to transfer large amounts of public funds of the company to the private accounts of persons relating to him.

  Fled to New Zealand on 5 June 2002 holding the traveling documents numbered 148663595, P4937287 and LN804253.

  Possible location of current residence: Compass Point Way, 2012 Half Moon Bay, Auckland, New Zealand.

(责编:尹深、张玉珂)
[1]  [2]  下一页  尾页
下载

本文转自:温州网 66wz.com

N 编辑:温网编辑责任编辑:黄作敏 举报网络谣言和淫秽信息
拜尔口腔医院